Sidor

UNDER GUDS BESKYDD

Välkommen att dela mina tankar om Tro och Liv!

lördag 16 januari 2010

GUD FINNS NOG



OROA DIG INTE - GUD FINNS NOG!

Morgonsolen går upp över Sunna Kanal. Staden vaknar. Mitt hjärta är fullt av trons glädje, över den kärlek jag finner hos Jesus Kristus.

Stackars ateisterna. Deras trosbekännelse är lite ynklig: "Gud finns nog inte"... Detta kan väl inte göra en människa glad?

Till en sådan bekännelse skriver man inga sånger. På en sådan liten tro kan man varken leva eller dö för.

Lyssna på Michael W Smith på YOU TUBE när han sjunger Above All (video with lyrics). Den är fortfarande lika aktuell!

Above all powers, above all kings
above all nature, above all created tings..
You were there before the world begins...
cruciefied, you lived to die, rejected and alone
Like a rose, tramped on the ground
You took the fall, through of me
Above all

Att tillbe Gud i ande och sanning berör mitt hjärta så!
Gud älskar alla människor - det blir starkare och starkare ju mer jag läser om religionsutövare som hindrar och förminskar Gud, som begränsar och bestämmer, som hotar och missbrukar... Det är inte min Gud.
Kärleken från Jesus Kristus lyser mer och mer... en kärlek som lider, tiger och segrar, då hjärtat omvänder sig.

Nej, gå in på den bloggsida som heter OROA DIG INTE - GUD FINNS NOG!
Där kan du hitta uppmuntran och spännanade inlägg - även i religionsdebatten om islam.

Strålande hälsningar
Helene Sturefelt



1 kommentar:

  1. Tack för din kommentar på min blogg, och för dina värmande ord! Jag önskar dig allt gott och hoppas på många spännande blogginlägg från dig. Din blogg ligger nu bland mina favoriter,

    Hälsningar
    /Bitte

    SvaraRadera