Sidor

UNDER GUDS BESKYDD

Välkommen att dela mina tankar om Tro och Liv!

torsdag 11 februari 2010

OROA INTE KÄRLEKEN


Att leva i ofrivillig ensamhet är en tyst plåga. Nu när det är bröllopsmässor på flera hål,l kan det bli en riktig plåga. Alla andra har någon, men inte jag...
Jag vill gärna tro att det finns en kärlek för alla, det finns ett körsbär att plocka - som här i Figgamåla - men vi måste invänta Rätt Tid...

Denna sång, som jag nu publicerar, är skriven utifrån Bibelns HÖGA VISA, där ordet om att inte oroa kärleken påminner oss om att invänta Guds Tid.
Vi kan inte ta oss kärlek. Men vi kan hålla oss själva öppna.
Jag trodde ett tag att jag skulle gå i kloster, och det skulle jag lite... men sedan hände något...
Texten är en profetia, jag skrev om det som skulle komma till mig... och till dig?

Det finns en fin melodi till, skriven av gospelpedagog Mari Sjöberg.
Här kommer min text till alla er som längtar...

Min vän är min, vi vänder oss mot varandra
Jag sökte Dig, och Du fann mig
Vi vänder oss till varandra

REFR
Oroa inte kärleken, stör den inte
förrän den själv så vill
Oroa inte kärleken, stör den inte
förrän den själv så vill.

Vad Du är skön, min älskade, min utvalde
Jag ger dig löftet och du ger ringen
Min älskade, min utvalde

REFR

Din röst är ljuv, Du fyller min kropp med livet
Jag lovar trohet i all vår tid
Gud fyller din kropp med livet

REFR

Så blir vi Ett; två människor Gud välsignar
Berusad av kärlek, ja fylld av Ande
Två människor Gud förenar

Oroa inte kärleken!

Hälsningar från författaren
Helene Sturefelt

2 kommentarer:

  1. Ett stort tack från mitt hjärta, för dina underbara ord. Guds rika välsignelse!
    Mvh Mina

    SvaraRadera