Sidor

UNDER GUDS BESKYDD

Välkommen att dela mina tankar om Tro och Liv!

måndag 22 mars 2010

En RIKTIG DUMSKALLE

En riktig dumskalle

Kanal 5 vill övertyga mig att de har roligare TV.
Deras reklam är våldsam.
"Snart prövar vi på människor". Premiär 14 mars.

Egentligen ska jag vara tyst. Om man inte själv har sett något, ska man inte yttra sig.
Men jag kan ändå säga något såsom flitig bussåkare och ständigt beskådande dessa reklamskyltar.

Jag trivs inte med att börja min dag med Kanal 5´s förnedrande reklam.
Här om veckan var det en röd djävul som räckte fingret åt mig. Roligare TV. Sämre start på dagen får man leta efter!
Denna veckan möts jag av denna träskalle som får en smocka - av TV-chefen?
Han måtte vara en RIKTIG DUMSKALLE.

Inte en sådan som kan komma att vila i ett reklikskrin och få helgondyrkan - ty där vilar bara goda huvuden - utan en sådan som är så desperat att få uppmärksamhet att våld är det enda som återstår.

Tack gode Gud att vi slängde ut TV´n!
Redan för 6 år sedan, 2004. Jodå.
Det går att leva utan.

Off!
Huvudlösa hälsningar?
Helene Sturefelt

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar