Sidor

UNDER GUDS BESKYDD

Välkommen att dela mina tankar om Tro och Liv!

onsdag 26 maj 2010

MÅ DIN VÄG

Holmamåla

Keltisk välsignelse från Irland:

"MÅ DIN VÄG GÅ DIG TILL MÖTES
OCH MÅ VINDEN VARA DIN VÄN
OCH MÅ SOLEN VÄRMA DIN KIND
OCH MÅ REGNET VATTNA SJÄLENS JORD
OCH TILLS VI SES IGEN
MÅ GUD HÅLLA, HÅLLA DIG I SIN HAND."

Gud, jag ber om tålamod att invänta dina vägar.
Förlåt när jag tar fel avtagsväg och svänger för tidigt.
Ibland kör man bara runt, runt i rondellen, utan att komma ut... ja Du Vet, Herre, vad jag menar.
Gult trafikljus är det som gäller... vänta... vänta tills vägen kommer mig till mötes...

Herre, jag ber att vinden ska vara vår vän, att inga askmoln eller åskmoln ska hindra vår färd.
Jag ber att vi ska få flyga på en Gudsvind, ja en riktig Andens Vind, som tar oss till en värld där du kommer att tala kraftfullt till oss. Blås bort rädsla och feghet!

Det är vinden som är Missionen. Vinden driver farkosten framåt. Jag vill berätta om Dig, vart jag än kommer.
På Irland? Ja, varför inte!
.
Käre Gode Gud, jag ber att solen ska värma min kind.
Precis som Du vänder Ditt ansikte till oss, vill jag vända mitt ansikte mot Dig, mot Din värme, mot Ditt ljus. Hela min kropp förnimmer Din närvaro - just nu kinden av solen.

Må regnet vattna själens jord. Herre, det är så många som har glömt hur jorden fungerar. De önskar Bara sol, hela tiden... dessa väderegoister tröttar mig... Deras obalans torkar ut dem, bränner ut dem, ja inte konstigt att "de" blir utbrända när de glömmer regnet!
Herre, vattna själens åker, lägg de tankar i blöt som behöver mer näring. Svalka överhettade sinnen, släck min törst efter Ande...

Wämö

Herre, vi ses väl igen? Familjen som jag älskar, katten, den gröna gräsmattan och min cykel?
 
Jesus sade:
"Detta har jag sagt er medan jag är kvar hos er. Men Hjälparen, den Helige Ande som Fadern ska sända i Mitt Namn, han skall lära er allt och påminna er allt som jag har sagt er. Frid lämnar jag kvar åt er. Jag ger er inte det som världen ger. Känn ingen oro, och tappa inte modet....
Detta säger jag er innan det sker, för att ni skall tro det, när det har skett."
Joh 14:25-29

Tack Gud för att Du håller mig och hela mitt liv i Din hand.

Hur är det i Kelt-Land? Kallt med kilt? Eller kult med kilt?
Nej, det är kult med kelter! Kul ska det bli.

Kultiska hellsingar... Hällristningar? Ja, det också!
Helene Sturefelt

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar