Sidor

UNDER GUDS BESKYDD

Välkommen att dela mina tankar om Tro och Liv!

tisdag 10 augusti 2010

DANSBAND I ULVSMÅLATÄLTET

Målle Lindberg, HS, "Loket", Caroline o Thomas.

Tag ett rött sidenband. Knyt ihop det med ett guldgult band.
Vad får man då?
Jo, den underbara kombinationen Evangelium och Sveriges Dansbands-Drottningar!

Här är artistlistan: Kolla in!
http://www.ulvsmalafestivalen.se/index.php?katid=31

De närmsta dagarna fylls ängen uppe i Eringsboda socken med glad musik och fina vittnesbörd om vad som händer när Gud drabbar en människa... Kärleken som förvandlar...

Det är sittande publik, inte dansande. Man lyssnar, sjunger med, hämtar fika, pratar i pausen, kanske köper min bok eller ställer sig i den evigt långa kön till utedasset....
Trivs!

Min uppgift som präst är att finnas till hands för alla festivalbesökare.
Jag är mer bakom kulisserna än framför. Artisterna får också sin uppmärksamhet på ett lågmält sätt.
Hur många av dem möter en präst på annars hektiska turnéer?
Stämningen är otvungen och stilen familjär.
Du kommer väl?

Sedan har jag sju minuter på mig att ge min glimt av vad det innebär att vara kristen.
Får se om jag kan återkomma med någon berättelse även här på bloggen.

När dansbandsmusiken klingat ut och Bullens korv är uppäten, slutar kvällen med att alla reser sig upp och blir välsignade, med all kraft från Guds himmel!

Tältet i Ulvsmåla

Detta är ett bra sätt att mötas över gränserna. Troende, icke troende, sökare, finnare... Vi behöver alla uppmuntran på vår livsvandring.

"Låt de sista ljuva åren,
blir de bääästa i ditt liv..."

Helene Sturefelt
Dansbandspräst

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar