Sidor

UNDER GUDS BESKYDD

Välkommen att dela mina tankar om Tro och Liv!

måndag 7 februari 2011

HEMMA HOS BISSA

Vackra Karlskrona

Jaha, så har programmet i TV 4 äntligen gått av stapeln.
Jag gick nästan av själv, av nervositet...
Det är fyra månader sedan vi spelade in "Halv åtta hemma hos mig" så vi har väntat länge.

Det persikofärgade huset i Hässlegården var inbjudande och det var Bissa också!
En 26 årig världsvan ung kvinna med många talanger tog emot oss i hemma-baren...
Ja, ni såg säkert att jag tappade andan - sprit?!
Det här kommer aldrig att gå...

Men Bissa var inte ute efter alkoholen utan efter den goda starten - jag drack en grön "swimingpool"...
Helge Skoogh skulle vara lustig och sa:
- Alternativ till nattvards-vinet kanske?

Det är sådana kommentarer som gör en så trött.... men jag vet att jag får bjuda på det.
På onsdag ska han få igen... ; ).
Då är det jag som sätter villkoren!

Mat är gott, men att den dessutom är konstnärligt upplagd imponerar på mig.
Hur kan man komma på idén att göra ett segel av en rödbetsskiva?! Toppen!
Bissa, du är en konstnär, jag vet det.

Full fart i Karlskrona.

Nåväl, nu lämnar vi denna egotripp.

Det finns betydligt viktare saker:
- att kunna ta hand om sina barn
- att kunna stå sida vid sida och demonstrera för fred:

I Egypten rapporteras från en kristen gudstjänst idag hur folket förenar sig:
- I namnet Jesus! I namnet Muhammed!
Muslimer och kristna tillsammans mot diktaturen.

Jag hälsar er med det mest hoppfulla citat jag vet ur Koranen. Det är kapitel 5 som beskriver Jesus som Guds son, men med andra ord:

.. "OCH DU PÅ MIN TILLSKYNDELSE BOTADE DEN BLINDFÖDDE
OCH DEN SPETÄLSKE!
ÄN NÄR DU PÅ MIN TILLSKYNDELSE UPPVÄCKTE DE DÖDA..."
Sura 5:110

Käre gode Gud, bota de blinda ledarna, läk den politiska spetälskan, ja uppväck demokratin i Egypten, i Jesu namn, amen!

Helene Sturefelt
- hemma hos mig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar