Sidor

UNDER GUDS BESKYDD

Välkommen att dela mina tankar om Tro och Liv!

måndag 6 juni 2011

GUD SVARAR

Bönegård.

Just hemkommen från Heliga Birgittas Klosterkyrka i Vadstena, vill jag dela med mig av en bön.

Vi har ofta svårigheter med att förstå hur Gud svarar på våra böner.
Våra förväntningar kan vara felvända så att vi inte ser Guds svar.

Och ärligt talat - många gånger använder vi Gud för att "slippa"...

Men Gud tar inte bort vårt ansvar.
Tvärtom!
Gud styrker oss. För att vi ska kunna leva vårt liv, ta våra beslut och stå för våra handlingar.

Vi gjorde en enkel pilgrimsvandring ut till Saxtorp - missionskyrkans sommargård vid Vättern- och där deltog vi i en Sinnesrogudstjänst.
Vem som har formulerat bönen är okänd.
Svaren överraskar.

Överraskning.


JAG BAD OM STYRKA...
OCH GUD GAV MIG UTMANINGAR SOM GÖR MIG STARK.

JAG BAD OM VISHET...
OCH GUD GAV MIG PROBLEM ATT LÖSA.

JAG BAD OM VÄLGÅNG...
OCH GUD GAV MIG FÖRSTÅND OCH ORK ATT ARBETA.

JAG BAD OM MOD...
OCH GUD GAV MIG FAROR ATT ÖVERVINNA.

JAG BAD OM KÄRLEK...
OCH GUD GAV MIG MÄNNISKOR I SVÅRIGHETER SOM JAG FÅR HJÄLPA.

JAG BAD OM FÖRMÅNER...
OCH GUD GAV MIG MÖJLIGHETER OCH TILLFÄLLEN.

JAG FICK INGET AV DET JAG VILLE.
JAG FICK ALLT JAG BEHÖVDE.


Vår himmelske Far vet allt.
Tillit. Tack.
Dela gärna denna bön med dina vänner.
Och ovänner... som vi ska be mycket för.

Helene Sturefelt

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar