Sidor

UNDER GUDS BESKYDD

Välkommen att dela mina tankar om Tro och Liv!

tisdag 8 november 2011

MEDIEMISSION

Himmelens port på jorden?

En spanjor kom in i kyrkan. Med glosor på många språk försökte han ta reda på vad det var för en sorts kyrka han kommit till.
Efter en stund förstod han att det var en evangelisk, luthersk kyrka.

Jag brydde mig inte om ifall det var bra eller dåligt, utan frågade om vi kunde be tillsammans innan han gick.
Så hände det sig att jag stod och höll en spanjor i händerna... vi blundade och bad tyst för varandra.... och välsignade varandra i Jesu Kristi namn...

Strax där efter satt jag i frisörsalongen och blev klippt av en ung man som jag inte sett tidigare i den klippstudion.
Jag hade ingen lust att prata utan lät honom göra sitt jobb.
Hans utseende var sydländskt och jag tror han var muslim, liksom ägaren av salongen.
Tyst i mitt hjärta bad jag att han skulle vara omsluten av Guds kärlek....

Rosenblad från ett bröllop.

Vardagens religionsdialog pågår hela tiden.
När jag kom hem, ramlade en tidskrift fram: MEDIEMISSION. Jag vill dela med mig av en fantastisk artikel, om en man som är mäktigare än påven...

* Han sänder ett 90 minuter långt TV-program som varje dag har 50 miljoner muslimska tittare i Nordafrika, Mellanöstern och Centralasien.
* Han har en telefonjourlinje där han tar emot ca tusen muslimers frågor varje månad. Många av dem tar emot Jesus i sitt hjärta.
* Han är enligt Al-Qaida "en av världens mest eftersökta otrogna"... en belöningssumma på ofattbara 60 000 000 dollar är utlovad.

Varför? Och vem är han?



Följ med till Egypten! På 1950-talet vigdes Fader ZAKARIA Botros till präst i Kairo.
Flera arabiska pastorer i Mellanöstern säger om honom:
- Han är historiens första förkunnare som offentligt vågat ifrågasätta Koranen och islams omfattande villfarelser. Han är Guds utsända apostel till den muslimska världen.

Fader Zakarias motiv berättar själv i en intervju:
- Det är en fråga om att rädda själar. Jag brukar säga att jag emotsätter mig islam men älskar muslimerna. För att bli frälsta behöver jag visa hur falsk islam är.

- Varför har imamerna så svårt att föra en diskussion med er?
- Muslimerna har inte någon större fiende än sina egna skrifter, svarar Zakaria, särskilt ursprungssamlingarna hadith och sirah, som ständigt besvärar muslimerna.

Fader Zakaria är generad när han ska berätta, för det är pinsamheter och grymheter, men han gör det i kärlek till muslimerna för att de ska upptäcka sanningen:

Muhammed hade lust till sin egen svärdotter och enligt Koranen fick han tillåtelse av Allah att gifta sig med henne (33:37).
Några verser senare (33:50) gjorde Allah det möjligt för Muhammed att ha sex med alla kvinnor som erbjöd sig själva till honom.
Detta "privilegium" återkommer ofta i "uppenbarelserna".

Muhammed dödade själv 900 människor i den judiska stammen Beniakuraiza. Till sig själv utvalde han de vackraste fruarna. Med tanke på hans beteende ifrågasätter jag att han var en profet, säger Zakaria.

Hannu och Zakaria.

Hannu Hauka, som intervjuar Zakaria, frågar:
- Vad vet man om Muhammeds uppenbarelser av änglar?
Zakaria, som är kunnig i arabiska och har läst även de texter som sällan blivit översatta, svarar:
- Hans äldre hustru Khadidja ville göra handelsvägarna mellan Jemen, Syrien och Mecka trygga.
Hon ville att Muhammed skulle vara en profet och skickade därför upp honom på ett berg, för att han skulle få en uppenbarelse av Gud.

En dag kom Muhammed gråtande ned från berget. Något rann ut ur munnen på honom och hans ögon var röda.
Khadidja frågade vad som hade hänt.
Muhammed svarade:
- Jag såg satan och blev besatt av djinn (en ond ande).

Muhammed erkände det alltså själv. Det står i hans livsberättelse som är nedskriven av Al Halabi, del 1, sid 227 berättar Fader Zakaria.

Jag stannar här. Du får läsa mer själv:
http://www.mediemission.org/nyheter/11/156-a-template


Jag läser många böcker. Men det är bara Koranen som ger mig ett sånt tryck över bröstet och svart sinne.
Minns ni Salman Rushdie som skrev "Satansverserna"?
Att inte få ifrågasätta är ett varningstecken. - - -

Det största faran i Sverige är vår okunskap om vår egen tro, i kombination med rädsla.
För hur kommer det sig att muslimerna omger sig med så mycket hot och rädsla?

Det i sig är ju ett tecken på att de döljer något.
Och att de längtar efter sann kärlek från den levande Guden, som redan försonat allt och drar oss in i livet igen.
Den största "faran" för muslimen är att träffa en sann kristen, för där börjar vägen till Guds kärlek.

Minareter på tillväxt.
Nej dummer!
Det är ju stridsspetsar till blomstervasar ser du väl!

Radiogudstjänsten i söndags sändes från Landskrona, där kristna och muslimska ungdomar tillsammans åkte till Syrien för att söka samförstånd.
Det är bra. Särskilt för muslimerna som aldrig får möta sann kristendom! Om du visste vilka lögner de säger om oss skulle du bli arg.
Det besparar jag dig.

Barnens bibel på arabiska.

P.S. "Gud" heter på arabiska "Allah", så säger även de kristna araberna när de ber till vår kristna Gud.

Men alla måste ställa följdfrågan:
- Vilken Gud ber du till - eller; vilken Allah ber du till?
För, islams Gud och bibelns Gud är Inte Samma....

De varmaste missionshälsningar från
Helene Sturefelt, som ska följa med Mikael Severinsson på missionsmöte bland muslimerna i Kungsmarken. Jag återkommer om det.
Ikväll ber vi om Guds beskydd över den koptiska kyrkan i Egypten.

P.SS. Jag blev mycket fin i håret!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar