Sidor

UNDER GUDS BESKYDD

Välkommen att dela mina tankar om Tro och Liv!

fredag 27 januari 2012

BLOGG-VILA i FEBRUARI

Varde ljus.

Uppkopplad, påkopplad, inkopplad men allt annat än avkopplad!
Nu räcker det.

Välfärdssamhället går utför med sin ständiga tillgänglighet. Det vill säga, alltmedan tekniken utvecklas, avvecklar vi vår egen förmåga att själva tänka och möta varandra.

Idag högtidlighåller vi "Förintelsens dag". Marinens musikkår har spelat i Fredrikskyrkan och stämt till eftertanke.
Solen strålade över ett vintrigt torg och jag sände tacksamma hälsningar över att få leva i frid och fred.

Karlskronas stolthet.

I min omgivning är det just nu stora förändringar.
Därför väljer jag att göra som björnen - gå i ide.
Eller som Jesus: - Dra mig undan till en enslig plats där jag kan vila litet.

Det betyder att vi antingen får ses IRL - in real life - eller så får du vänta några veckor tills min blogg-fasta är över.
Så tack alla ni 104 läsare som tittade in här igår, vi hörs om några veckor.

Under tiden kommer jag att be för er - jodå, man kan lägga händerna på sin lap top och låta bönen virvla i väg bland alla digitala ettor och nollor!
Vill du "vara ett i Anden" med mig, kan du istället för att googla, blogga eller facebooka läsa Markus evangelium.
Där finns kraft och maktbalans, där finns perspektiv och tillit.
Och hud för den hudlösa.

Bada. Och vila.

Februari är den vitaste månaden - solen ger allt mer ljus och snön ligger oftast vit på marken.
I detta ljus vill jag bada, i detta ljus vill jag vila.

På återseende.
Helene Sturefelt, som ska njuta en kopp apelsinsoppa!

2 kommentarer:

  1. Önskar dej en skön bloggfastemånad! Håller med dej att man beh. lite vila från mediebruset! Varma kramar från Stina

    SvaraRadera
  2. Helene svarar Stina:
    Hej, det är inte lätt att hålla fingrarna i styr ifrån bloggandet, som jag tycker är så roligt!
    Är just hemkommen från pilgrimsteologdagar i Heliga Birgittas Klosterkyrka i Vadstena. Ska renskriva mina anteckningar, sen kommer det en lååång rad blogginlägg...
    Passar på att åka lite skridskor på skärgårdsisen också!
    Pax et Bonum.
    HS

    SvaraRadera