Sidor

UNDER GUDS BESKYDD

Välkommen att dela mina tankar om Tro och Liv!

lördag 13 april 2013

LÅTER (S) MUSTAFA TA ÖVER?


Känner mig vissen...

Jag har mått så dåligt hela dagen...

Ni har säkert hört om den socialdemokratiska politikern Omar Mustafa som har en kvinnosyn som är oförenlig med S-värderingar.
Denne Omar Mustafa är ordförande i islamiska förbundet i Sverige.

- Han måste välja, säger Vivianne MacDisi, som också sitter i partistyrelsen.

Äntligen någon som vågar gå emot!!!

Hon lyfter fram den muslimska familjestadgan där mannens och kvinnans olikhet "leder till skillnader i varje köns lagliga status."

Läs Newsmill.

Newsmill är som ett vädringsställ.

Bakom detta finns drivande krafter som vill införa sharialagar i Sverige så snart de har fått tillräckligt stor makt.
Men det vill ingen i Sverige se...

Även inom EU förs samtal att göra detta möjligt. Varför??

Men!
Då måste vi vara klara över att vi lämnar det mångkulturella samhället och går inför PLURAL-SAMHÄLLET.

Alltså att vi tillåter olika folkgrupper leva särskilda från varann, helt utan integration, som små nationer i nationen.

Vad har vi vunnit med det?

Inga påskfjädrar i skogen.

Det är jobbigt att vara obekväm. Men det måste sägas:
- svenska politiker låter sakta islam ta över. Om det går tillräckligt långsamt, märker vi det inte, utan vänjer oss.

I Fittja kommun, i Botkyrka församling, har nu polisen tillåtit moskén att ha böneutrop varje fredag, på en lagom ljudnivå.

Som om det vore en volymfråga!!!

Dessa böneutrop är inte förenliga med vår demokrati.
Varför?
Jo, därför att islam upphöjer sig själv med en argumentation som förtrycker både judar och kristna.

Jag har ägnat en stund åt att läsa i Koranen. Går till källan själv.

Jag mår ännu sämre nu, och blir lika stingslig som de vänner jag har som också läst denna bok... Sida upp och sida ner osar det av helvetets eldar över alla otrogna och de straff vi skall få:

DE, SOM ÄR OTROGNA, BÅDE DE SOM FÅTT SKRIFTEN (judarna) OCH MÅNGGUDADYRKARNA (kristna) ÄR FÖRVISSO HEMFALLNA ÅT HELVETES ELD ATT DÄR EVINNERLIGEN FÖRBLIVA.
DESSA ÄRO DE SÄMSTA VARLELSERNA.
                                                                         Sura 98:5

Uppäten.

Omar Mustafa har inbjudit både antisemitistiska och homofoba talare.

Koranen är full av hat mot judar. (läs Koranen och bilda dig en egen uppfattning, snälla!).
De skall utrotas.
Det finns "naturliga" kopplingar mellan islamister och nazister. Läs här:

http://www.expressen.se/nyheter/har-gillar-omar-mustafa-extremisterna/


Extremt vissen.


Det är hopplöst svårt att samtala med muslimer om tro. Jag har försökt många gånger, men själva förutsättningen saknas:
- att man kan beskriva varandra så den andre känner igen sig.

Först därefter kan man samtala om olikheterna.

Men Koranen är tydlig med att beskriva oss kristna som "månggudadyrkare" och förvränger Bibeln å det grövsta.

Jesus kallas bara Marias son, han dog inte på korset utan for direkt upp till himlen.
Muslimerna är indoktrinerade att tro att vår Heliga Skrift Biblen är ändrad och omskriven.
Trots att alla handskrifter är mer än 600 år äldre än Koranen!

Det är intellektuellt ohederligt.

Gå till källan.

Koranen svänger sig mellan ytterligheter:

UNDANTAG DE MÅNGGUDADYRKARE (kristna) SOM NI INGÅTT AVTAL MED OCH SOM EJ FÖRBRUTIT SIG MED ER.
UPPFYLL ERT AVTAL MED DEM TILL DERAS TID GÅTT UT.

MEN NÄR DE FRIDLYSTA MÅNADERNA GÅTT TILL ÄNDA, SÅ DÖDA MÅNGGUDADYRKARNA, VAR HELST NI FINNER DEM!
GRIP DEM OCH SPÄRRA IN DEM...
                                                                         Sura 9:5

Om Koranen hade blivit skriven och utgiven idag, hade den blivit anmäld för hets mot folkgrupp.

Läs Krister Renards blogg, Gluefox.

I vår naivitet och okunskap vill vi gärna tro att vi tillber samma Gud.
Särskilt bland politiskt korrekta präster vill man tro detta, i en välmenande men falsk religionsdialog, som själva Koranen inte håller med om.

Här är ett ord som kan tolkas fredligt och som vi kan bygga samförstånd på, (men då får vi blunda för allt det andra):

SÄG: NI OTROGNA!
ICKE SKALL JAG DYRKA VAD NI DYRKAR.
OCH ICKE SKALL NI DYRKA VAD JAG DYRKAR.
NI HAR ER RELIGION OCH JAG HAR MIN.
                                                                         Sura 109.

Detta visar också varför muslimer konverterar, alltså lämnar islam, när de upptäcker att G U D inte är den hämdgirige despot som beskrivs i Koranen, utan en älskande Gud, som frälser från synd och prestationsångest.

Om det vore samma Gud, skulle de ju inte konvertera... alltså sviker vi när vi slätar över och tycker att det går bra med Allah också...

Slätar inte över.

Omar Mustafa vill ha egna rättigheter för muslimer...
- Va`??
Jag trodde vi talade om "mänskliga rättigheter"... men... jag säger inget mer, men länkar över till:

http://www.gp.se/nyheter/debatt/1.1549136--skapar-forvrangd-bild-av-muslimer-

Avslutar detta inlägg med böner för de muslimer jag har i min närhet.
Ni får en kärleksfull hälsning från Jesus själv, från morgondagens evangelietext:

JAG HAR OCKSÅ ANDRA FÅR, SOM INTE HÖR TILL DEN HÄR FÅLLAN.
OCKSÅ DEM MÅSTE JAG LEDA
OCH DE SKALL LYSSNA TILL MIN RÖST,
- OCH DET SKALL BLI EN HJORD OCH EN HERDE.
                                                                          Johannes 10:16

Friskt vatten.

Nej, Mustafa skall inte ta över ledningen, varken av socialdemokratin eller Sverige.
Han måste välja. Och då väljer han underkastelsen... tills Jesus kommer och befriar honom.

I kärlek,
Helene Sturefelt

Ja! Nyheterna säger just nu att Mustafa lämnar samtliga uppdrag i (S).
Lättad.
Må Gud leda dig till kärlekens källa.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar