Sidor

UNDER GUDS BESKYDD

Välkommen att dela mina tankar om Tro och Liv!

fredag 17 maj 2013

FÖLJ NATURLAGARNA i UNIVERSUM


Vilar.

Det är för mycket av allt.
Jag är trött idag.

För starkt solljus, för många blommor, för mycket pollen, för mycket liv...
Jag hänger inte med.
- Ta det lungt, våren!

Vintermänniskan i mig undrar hur man beter sig när det är +24 grader ute... Puh!

Bra! Djärvt nej-sägande.

Igår ledde jag middagsbönen i församlingshemmet. Med kraft sjöng vi:

HERRE, SE VI VÄNTAR ALLA ATT DU VÅRA BÖNER HÖR.
OCH ATT DU MED OSS SOM FORDOM ÄN ETT PINGSTENS UNDER GÖR.

GJUT DIN ANDE, GJUT DIN ANDE
ÖVER VARJE TÖRSTIG SJÄL
OCH  I ALLAS VÅRA HJÄRTAN NU DITT VERK FULLBORDA VÄL.
                                                        Svensk psalm 52.

- Följ naturlagarna, så får du inga problem.
- Men samhället tillåter oss inte det! Effektivitet och stress slår ut allt fler.

Bageriet stängt p g a återhämtning.

Och på mailen kom detta för en tid sedan; om det gränslösa arbetet. Jag läste, och grät.

"En av Kyrkans Akademikerförbunds huvuduppgifter är att utveckla och värna om medlemmarnas arbetsvillkor.
På senare tid har vi särskilt riktat intresset mot vad vi kallar det gränslösa arbetslivet.

I många yrken, inte minst i rollen som präst, är gränserna mellan arbete och privatliv flytande där det ofta saknas traditionella ramar för var och hur arbetsuppgifterna utförs och när man behöver vara tillgänglig.
Det är mycket viktigt för oss att förstå när denna uppluckring av gränser får positiva eller negativa konsekvenser.

För att ytterligare öka kunskapen i dessa frågor kommer forskare vid Psykologiska institutionen vid Stockholms universitet att inom kort genomföra en undersökning om arbetsvillkoren bland präster.
Det är forskare som länge haft det gränslösa arbetet som en huvudfråga i sin forskning."

Skuggan av ett jag... Men anar havet.

Samtidigt skriver Sydöstran om en rapport hur de psyksikt överbelastade skall ut i arbetet snabbare... med risk att bli totalt utslagna...

Jag är mycket rädd.
För samhället.
Och den begynnande värken...

LÅT DEN HELGA ELDEN FALLA UTI VÅRA HJÄRTAN SÅ,
ATT DEN DÄR MÅ HELT FÖRBRÄNNA VAD SOM FINNS AV HÖ OCH STRÅ.

GJUT DIN ANDE, GJUT DIN ANDE....

Rostigt fundament. Stora Rör, Öland.

Jag var hos vår fantastiske naturläkare igår, och kollade upp min hälsa.
Han är både kemist och fysiker. Med dessa grundkunskaper läste han av kroppens brister och satte in åtgärder.

Inte lindrande av symptom, utan botande!

- Du har brist på magnesium. Dina muskelfibrer slits fram och tillbaka, det går inte smidigt utan detta orsakar nu inflammation...

Vad tror du, kära läsare, de hade sagt på vårdcentralen om jag gått dit med mitt onda?
- Inget syns på röntgen.. och vi vet inget... men du kan få lite smärtstillande... eller kanske lite kortison...

Gud bevare oss alla!

Just det. Gud bevarar oss alla när vi följer naturlagarna.

Och det har inte jag gjort.
Jag har stressat och inte värnat mig själv. Inte vågat säga nej.
Bilen har fått bättre omvårdnad än jag...

GJUT DIN ANDE, GJUT DIN ANDE...

Ser bara hinder...


UNIVERSUMS EGENSKAPER - läs detta sakta:

Universum är kreativt, stabilt, ordnat, konfliktfritt.
Energiskt (= ingen brist på energi).
Ekonomiskt (= använder resurserna optimalt).

Logiskt, regenerativt (= förnyar sig själv hela tiden).

I universum finns det inga brister.
Det är perfekt, problemfritt, objektivt.

Förutsägbart, produktivt och uppfinningsrikt.

Kommunikativt (= utbyter information).
Erbjuder ett överflöd av möjligheter och resurser.

Och: manifesterar tankar.

Kemisten och fysikerns beskrivning av universum är mycket likt min uppfattning av GUD.
Vår naturläkare säger:

- Det finns en intelligens bakom din egen intelligens!
- Universum har ett mål.

- Du har en fri vilja och universum svarar med en konsekvens - den kan du inte styra. Men du måste förhålla dig till den!

Det finns två konsekvenser:
1. Grönt ljus - du är på rätt väg, fortsätt.
2. Rött ljus - du är på fel väg, stanna innan sjukdomarna börjar etablera sig i din kropp.

Ser en vägvisare.

Lite förenklat används dessa tre ord parallellt:

- Universum/ naturlagarna - som är ett utflöde av Gud - de står över människan.
Det vill dagens individualist inte höra talas som.

Skulle något eller Någon vara högre än mig??
Ja...

I skolan fostras vi att våra åsikter är viktiga.
Men vad vi tycker är helt ointressant! Vi måste lära barnen samspela med naturlagarna, för det är de som styr allt.
Vår naturläkare är mycket klar och tydlig.

Jämför med datorn:
- Det är programvaran som driver datorn. Är den felprogrammerad fungerar ingenting. Vad vi "tycker" hjälper föga.

Det är likadant med kroppen. Vi sätter kroppen ur funktion genom felaktigt beteende och med en livsstil som tar död på oss.

Det utnyttjar läkemedelsindustrin.
- Har du någonsin hört att någon blivit botad av sina "piller"? Nej, det är gjorda för att lindra symptom, inte att bota i grunden.

Men "medicin" är ju vetenskapligt testad, säger du.
Nej, säger Brian.
- Läkemedlen ser bara vilken verkan det har - ofta med svåra biverkningar. De glömmer själva orsaken bakom! De kommer inte åt den, p g a ett feltänkande.

Piren vittrar sönder.

Universum är andligt. Det har ett språk, ett medvetande. Detta manifesterar sig fysiskt, i den värld du ser.

Jag lider av "emotionell stress".
En banktjänsteman skulle säga:

- Du har tagit ut mer än du satt in. Du har nu övertrasserat ditt konto under så lång tid att vi stänger av dig...

Pengar förstår vi oss på. Men inte känslor.
Det är de som är vårt mänskliga kapital.

Oförstörda känslor står i kontakt med livet. Med Gud.
Som hos små barn, tills vi tystar dem...

Skym inte utsikten!

Socialförsäkringsminister Ulf Kristersson (M) oroar sig för att sjukskrivna slås ut från arbetsmarknaden:
- Många skulle behöva gå tillbaka till arbetet tidigare, ett par timmar i veckan.

Förstår han vad han talar om? Vem han talar om?

Kristina Glise, överläkare vid institutet för stressmedicin i Göteborg, säger:

- Jag blir så upprörd. Man försöker göra om verkligheten så det ska passa systemet.
Om man jagar stackars redan utmattade människor tillbaka för tidigt, så blir de ännu sjukare.
Vi har goda möjligheter att slå ut dem för all framtid om vi håller på på det viset.

Jag, en stackare... Jag, som vill följa naturlagarna!

Nej jag är ingen "stackare".
Jag är en mycket frisk person, som reagerat på ett mycket sjukt samhälle.

MED DIN KRAFT DE SJUKA HELA, OCH DIN FRÄLSNING LÅT DEM SE.
GJUT DIN ANDE...

Här är det omöjliga redan gjort.
Det omöjliga är på gång.
För mirakel är det 48 timmars fördröjning...!


Tack käre Gud för att du använder vår naturläkare till att finna vägen tillbaka.
Tack för att det finns människor som vill samspela med Dig.
Förlåt dem i det sjuka samhället som glömt bort hur Du tänkte dig livet...

Den fula, övergivna gamla husvagnen i Isgärde naturreservat  som vi såg igår, gav också en vink, på flera sätt:
R.I.P - Rest In Peace.

 - Ja, nu tänker jag fortsätta vila resten av dagen, i frid.
Jag kanske återuppstår ikväll... vi får se... ; )

R.I.P - sprayat inuti husvagnen.

Stabila hälsningar med välsignelser,
Helene Sturefelt,

- som firar dopdag idag och som fotograferade hamnen i Stora Rör, njutandes av vilan på Öland här om dagen.

Vilar i fred, hela dagen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar