Sidor

UNDER GUDS BESKYDD

Välkommen att dela mina tankar om Tro och Liv!

lördag 3 oktober 2015

TROLLSLÄNDANS ÄLSKOG


Skynda att älska!


"Skynda dig, älskade, skynda att älska!
Dagarna mörkna, minut för minut...."

Tove Janssons älskade Höstvisa sjunger i mitt inre.

Oktober månad har tagit sin början, men det är fortfarande brittsommarvarmt ute och jag badar ännu...

... och fick återigen bevittna en kärleksstund på stranden.

Trollsländorna har följt mig den sista tiden.
Vad är det de vill säga?

Vad händer? På bryggan!


Denna gången hade jag sinnesnärvaro att fiska upp min gamla mobil, och lyckades ta några darriga bilder.
Lite generad dock, eftersom jag inte ville störa i akten...

Skynda dig, älskade...

Trollsländan landade på bryggan. Eller var det Peter Pan och Tingeling?

Tänk att denna skimrande insekt också har en sådan känsla för sin partner...

Orden kom till mig....

Landande mitt framför mig.


HÅLL OM,
   HÅLL AV
      HÅLL I VARANDRA

LÅT PULSARNA SLÅ TILLSAMMANS!

KRAFTEN I KROPPARNA BLANDAS

SÅ FÖDS EVIGHETEN
   PÅ NYTT

ALLT MEDAN SOLEN GLITTRAR I TROLLSLÄNDANS VINGAR.

Glittrande kärlek.


Jag böjde mig närmare för att se dessa sköna luftvarelser.

Åh! Medan Han höll om henne, putsade Hon sitt huvud... Manlig omsorg? Kvinnlig fåfänga?
Lustfylld njutning. Tillsammans.

Gode Gud så vackra de var!

Sensualism i vassen.

Skynda dig, älskade!
Ja, jag är ju här.

Kom och håll om mig.


HÅLL OM
   HÅLL AV
      HÅLL I VARANDRA

LÅT LIVSLUSTEN FLÖDA TILLSAMMANS!

BLODET I KROPPARNA BLANDAS

SÅ FÖDS GENERATIONER
   PÅ NYTT

ALLT MEDAN HAVET DANSAR I ALLA.


Livsdans nära vattnet.


HÅLL OM
   HÅLL AV
     HÅLL I VARANDRA

TROLLSLÄNDANS ÄLSKOG ÄR SOM DIN OCH MIN!

GLÄDJEN I KROPPARNA DELAS

SÅ FÖDS DAGEN
   PÅ NYTT

ALLT MEDAN NATTEN VÄNTAR I SOLNEDGÅNGEN.


Natten väntar.


HÅLL OM
   HÅLL AV
     HÅLL I VARANDRA

LÅT HUDEN OCH SKALET ENAS TILLSAMMANS!

KÄRLEK I KROPPARNA ANDAS

SÅ FÖDS MENING
   MED LIVET

ALLT MEDAN HJÄRTAT VIDGAS AV LIV.


Makalöst vackra.


Bästa läsare!

Gud talar genom naturen, och uppmuntrar oss till kärlek.

Dagarna mörknar, minut för minut, men vi lever och vi bryr oss och låter allt gott komma till oss.

Nu behöver jag ord-vila, text-fasta och tanke-stopp.
Därför blir det blogg-paus till slutet av oktober.

Om du får Sturella-abstiens, kan du ju alltid läsa något äldre inlägg - där finns fortfarande en del guldkorn att hämta...

Tappade fattningen... helt tagen.


På skimrande vingar flyger jag till sagans värld, på jakt efter min skugga.
Vi hörs!

Eder poetissa,
Helene Tingeling Trollfelt,

- trollbunden vid bryggans mötesplats.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar